Blog

Wat is marketing automation?

marketing automation

Wat is marketing automation? En hoe verhoudt zich dit tot CRM?

In dit artikel gaan we nader in op deze veelgestelde vragen. De begrippen marketing automation en CRM (Customer Relationship Management) worden vaak in één adem genoemd. Toch bestaat er wel degelijk een duidelijk verschil. Hieronder zetten we de begrippen uiteen, noemen we enkele voorbeelden en kijken we naar hoe je CRM gecombineerd met marketing automation optimaal kunt inzetten voor je organisatie.

Hoe kom ik in de Google Answer Box?

Wat is Google Answer Box

Hoe kom ik in de Google Answer Box?

Als Google denkt dat je het antwoord op een vraag zoekt, krijg je een direct antwoord aangeleverd via de Google Answer Box (ook wel een featured snippet genoemd). In dit artikel bekijken we wat dit is, wat je hier SEO-technisch aan hebt en hoe je hier met je antwoord in terecht kunt komen.

GDPR

GDPR

General Data Protection Regulation

General Data Protection Regulation (GDPR) is een nieuwe verordening die de databeschermingsrichtlijn uit 1995 vervangt en beter aansluit op de huidige digitale wereld. In Nederland wordt dit de AVG (Algemene Verordening Gegevensbescherming) genoemd. In mei 2016 is de nieuwe AVG in werking getreden en organisaties hebben tot 25 mei 2018 de tijd om hun bedrijfsvoering hieromtrent in orde te maken.

Waarom Social Media voor mijn bedrijf?

Social media is hot en is nog nooit zo populair geweest. Logisch dus dat steeds meer bedrijven social media betrekken in hun marketing strategie. Ondanks de populariteit van verschillende social media platformen zoals Facebook, Twitter en LinkedIn, zetten toch veel ondernemers vraagtekens bij het gebruik van deze netwerk tools. Wat houdt social media precies in? Waarom biedt social media zoveel marketing mogelijkheden voor bedrijven en hoe kan social media het beste ingezet worden? Veel vragen waar wij de antwoorden voor hebben in dit artikel!

AMP, do or don’t?

AMP afbeelding.

AMP

Do or don't?

De eerste Accelerated Mobile Pages verschijnen al bovenaan in de zoekresultaten van Google. Maar wat is AMP nu eigenlijk en waarom wordt het gebruikt? Wat zijn de belangrijkste voor- en nadelen en voor welk type sites is AMP het meest geschikt? In dit artikel gaan we hier nader op in.

Hoe maak je een succesvolle LinkedIn-bedrijfspagina?

Dat LinkedIn een van de meest gebruikte websites is om te netwerken is al bekend. Maar naast een persoonlijk LinkedIn-profiel, kun je een bedrijfspagina aanmaken om voor meer potentiële klanten te zorgen. In dit artikel leg ik uit hoe je een pagina aanmaakt voor jouw bedrijf en waar je op moet letten.