Blogs

Een nieuwsbrief opent nieuwe deuren tot contactmogelijkheden met uw klanten. Het bouwt of onderhoud een relatie, u houdt ze op de hoogte van de laatste nieuwtjes of aanbiedingen en het bedrijf wordt niet snel vergeten. Email marketing vormt een onmisbaar onderdeel binnen de marketing, hier zijn 4 redenen waarom.

1. Nauw contact met (potentiële) klanten

Wanneer een klant een dienst of product bij u afneemt, laat deze negen van de tien keer zijn e-mailadres achter voor contact doeleinden. Automatisch heeft de klant dus toestemming gegeven benaderd te kunnen worden via de mail. Een goed begin van een relatie! Via social media hoopt u dat (potentiële) klanten uw berichten oppikken. De website bereikt slechts een klein gedeelte van de doelgroep. Zonde om uw klantenbestand niet in te zetten want middels e-mailmarketing kan er direct contact worden gelegd met de doelgroep.

Schermafbeelding 2017 06 28 om 16.52.09

Consumenten controleren hun mailbox op dagelijkse basis voor belangrijke berichten, maar meer dan 40% van alle inkomende berichten wordt bestempeld als spam. Het wordt weggeklikt, verwijderd en eruit gefilterd. Daarom is het belangrijk om te weten wat voor content uw (potentiële) klanten belangrijk vinden. Belangrijk genoeg om te lezen, door te klikken en zelfs tot consumeren over te gaan. Waarom zou zo’n persoon zich niet uitschrijven voor een nieuwsbrief? Of nog beter: wel inschrijven.

Het is duidelijk: u moet goed nadenken over de inhoud van uw nieuwsbrief. U zal hoogstwaarschijnlijk vele vraagtekens hebben. Wat vindt mijn doelgroep interessant en wat houdt ze bezig? Kortom; wat is de behoefte van mijn doelgroep? Streef naar het antwoord en gebruik de kennis om een waardevolle positie in te nemen in het brein van uw doelgroep. Vervolgens kunt u bepalen welke trends, (bedrijfs)nieuwtjes, producten, acties en aanbiedingen uw (potentiële) klanten aanspreken. Belangrijker: kom uw beloftes na (voorbeeld: schrijf u in voor onze nieuwsbrief en maak kans op een waardebon t.w.v. €15,-).

2. Beïnvloedt de consument met uw nieuwsbrief

Door het gebruik van een nieuwsbrief kunt u invloed uitoefenen op uw doelgroep en daarmee het imago van uw bedrijf bepalen. Deze kunt u positief beïnvloeden zolang u waardevolle informatie deelt en verspreidt met uw nieuwsbriefabonnees. Via e-mail marketing kunt u aansturen wat er wordt gekocht en hoe ze denken over uw branche. Adopteer de functie van vertrouwde (internet)specialist en straal dit uit in uw imago via uw nieuwsbrieven.

Schermafbeelding 2017 06 28 om 16.52.39

3. Een strategische tool binnen het bedrijfsleven

In het bedrijfsleven vormt e-mail marketing een effectievere tool dan Facebook of Twitter. Zolang u geen irrelevante informatie verspreid of berichten spamt met uw abonnees, groeit het vertrouwen en is de kans aanzienlijk kleiner dat abonnees zich uitschrijven. Nieuwsbrieven vormen een effectieve tool om op korte termijn uw klantenbestand uit te breiden met trouwe klanten. Voor u meer mogelijkheid om meer omzet te generen.

 

4. Uw naam zal langer blijven echoën

Wie ervoor kiest om enkel social media en websites te gebruiken als communicatieplatformen, kan beter zijn communicatiestrategie aanpassen. Tegenwoordig is de consument vluchtig in zijn internetgebruik. Hij is verbonden met talloze Facebook groepen, scrollt langs een zee van Twitterberichten en doet z’n best om zijn Snapchat-streak levende te houden. Bovendien heeft de consument een aanzienlijk kortere aandachtsspanne dan ooit tevoren.

 

Schermafbeelding 2017 06 28 om 16.53.06Het wordt voor ondernemers een steeds grotere uitdaging om zich te onderscheiden van de rest. Desondanks de velen afleidingen op social media, controleert de consument nog elke dag zijn mailbox. Wanneer uw mailbericht eruit gaat zal deze als ongelezen verschijnen in de mailbox van uw abonnees. Hierdoor krijgt u de aandacht van uw klant en onderscheid u zich van uw concurrenten. De naam van uw bedrijf zal uw doelgroep niet snel ontgaan. Een effectieve manier om direct in contact te komen met uw doelgroep en hen van waardevolle informatie te voorzien.

Start een nieuwsbrief

E-mail marketing wordt vaak onderschat als marketingtechniek. Waarom zou u uw waardevolle klantenbestand niet inzetten om direct contact te leggen met uw (potentiële) klanten en een vertrouwde relatie met hen op te bouwen? Jullie profiteren beiden van de voordelen die dit stukje marketing oplevert.

Bent u geïnteresseerd in een nieuwsbrief, maar heeft u niet de kennis of de tijd om dit te realiseren? Wij helpen u graag bij het opzetten van uw e-mail strategie zodat u een persoonlijke band kunt opbouwen met uw doelgroep.

Neem contact op of vraag vrijblijvend een offerte aan.

Submit to FacebookSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn
  • newsletter,
  • e-mail,