Deze vier elementen horen niet thuis op jouw LinkedIn-profiel

Solliciteren via social media lijkt steeds meer de norm te worden. Vacatures komen als paddenstoelen uit de grond via Linkedin en een gelikt profiel is eerder regel dan uitzondering. Logisch natuurlijk want wereldwijd telt LinkedIn zo’n 500 miljoen gebruikers, waarvan 6 miljoen in Nederland. Volgens het Amerikaanse zakentijdschrift Forbes kan je de volgende vier elementen maar beter schrappen van je online visitekaartje.

1. Schrap veel te oude werkervaringen

Ben jij één van die personen die door de jaren heen veel werkervaring heeft opgedaan, verschillende titels heeft bekleed en bedrijven heeft bemand? Dat ziet er allemaal mooi uit en draagt bij aan jouw overall experience, maar niet op (digitaal) papier. Probeer functies van meer dan zeven jaar geleden niet te beschrijven op jouw profiel, maar voorzie deze van hooguit een functietitel en bedrijfsnaam. Nog beter: beschrijf jouw laatste twee werkervaringen uitgebreid en niet die ene baan van 10 jaar geleden.

2. Hoe relevant is jouw kunnen?

Verlopen certificaten op zak? Talen die je matig beheerst maar toch hebt benoemd? Cursussen met vage lesinhoud? Allemaal informatie die overbodig is op jouw LinkedIn-profiel. Ditzelfde geldt voor projecten; zijn ze relevant? Houden op je profiel. Zo niet? Verwijderen maar!

3. Vermijd een bom aan vaardigheden

Ben jij een Jack of all trades? Bezit jij vele vaardigheden en benoem jij ze allemaal maar al te graag? Er is niks mis met een beetje enthousiasme, maar volgens Forbes zorgt een al te grote lijst met vaardigheden voor onoverzichtelijkheid en desinteresse. Daar bovenop wekt het meer vraagtekens op dan dat er een duidelijk beeld geschept wordt van jou als werknemer. Prioriteer jouw vaardigheden en vermeld enkel de belangrijkste.

4. Aanbevelingen uit den ouden doos

Soms ontvangen we aanbevelingen omdat onze werkgevers blij zijn met onze inzet binnen het bedrijf. Deze heb je uiteraard mooi meegenomen naar toekomstige sollicitaties mochten nieuwe werkgevers er naar vragen, maar zijn ze nog wel relevant? Als je het eerste gedeelte van je carrière werkzaam bent geweest binnen de marketing, maar nu solliciteert naar een functie binnen interaction design, dan is jouw marketing aanbeveling niet zo relevant meer. Verwijderen die handel!

Nog een laatste ding...

Dit kan niet vaak genoeg gezegd worden en toch worden deze belangrijke zaken over het hoofd gezien: je foto en de kopregel beschrijving. Dit is het eerste wat bezoekers voor ogen krijgen als zij hun blik werpen op jouw online visitekaartje. Bovendien plaatst LinkedIn profielen met een foto 30% hoger, omdat dit vertrouwen wekt.

Hoe zit het precies met de kopregel onder jouw foto? Simpel! Noem hier de titel waarop je gevonden wil worden. Ben je werkloos en zoekende naar arbeid? Zet dat er ook meteen bij!

Uitbesteden is ontzorgen

Ben je ontzet door de mogelijkheden van LinkedIn en pik je graag een graantje mee, maar heb je de tijd niet? Elke actie zorgt voor een reactie, maar dan moet je wel eerst het een en ander ondernemen. Bij Internetdiensten Nederland ontzorgen wij en dat betekent dat we de optimalisatie van jouw LinkedIn profiel volledig op ons nemen. Wij zorgen voor die belangrijke reactie. Jouw actie? Contact opnemen.

Meer informatie? Bekijk hier wat we voor jouw LinkedIn profiel kunnen betekenen of vraag een offerte aan.

Submit to FacebookSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

Laatste blogposts

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13