Hoe maak je een succesvolle LinkedIn-bedrijfspagina?

Dat LinkedIn een van de meest gebruikte websites is om te netwerken is al bekend. Maar naast een persoonlijk LinkedIn-profiel, kun je een bedrijfspagina aanmaken om voor meer potentiële klanten te zorgen. In dit artikel leg ik uit hoe je een pagina aanmaakt voor jouw bedrijf en waar je op moet letten.

Het aanmaken van de pagina

Voor het aanmaken van een bedrijfspagina heb je eerst een persoonlijk LinkedIn-profiel nodig. Wanneer je ingelogd bent kun je gemakkelijk een pagina aanmaken door op “Werk” te klikken. Dan wordt er een menu geopend met verschillende opties. Hierin staat helemaal onderaan “Bedrijfspagina maken +”. Wanneer je hierop klikt moet je alleen nog de naam van het bedrijf en de openbare URL invullen en de pagina is gemaakt. Let hierbij wel op dat je de naam later nog kan aanpassen maar de URL niet.

screenshot www.linkedin.com pagina aanmaken

Bedrijfsgegevens

Het is heel belangrijk om de bedrijfspagina van een goede beschrijving te voorzien. Om meteen een goed beeld te geven van het bedrijf, moet in een paar regels duidelijk zijn wat voor bedrijf het is en wat het voor de bezoeker kan betekenen. Tevens is deze beschrijving van belang voor jouw vindbaarheid op zoekmachines zoals Google. Daarom is het handig om relevante trefwoorden over het bedrijf altijd mee te nemen in de beschrijving.

Berichten

Het doel op LinkedIn is om je doelgroep te informeren. Als bedrijf moet je ervoor zorgen dat je de antwoorden hebt op de problemen van je gebruikers. (Thompson, 2016) Daarom is LinkedIn goed geschikt voor berichten die de diepte in gaan.

Uit onderzoek is gebleken dat de gebruikers van LinkedIn het meest geïntegreerd zijn in branchespecifieke kennis (60% van de gebruikers). Daarna vinden ze bedrijfsnieuws het interessants (53% van de gebruikers) en uiteindelijk nieuwe producten of diensten (43% van de gebruikers).

Bij tekstberichten op LinkedIn zijn alleen de eerste twee zinnen te lezen daarna moet er geklikt worden op ”lees meer”. Het is cruciaal dat gebruikers daarop klikken omdat het bericht dan als “interessant” wordt gezien waardoor het vaker terugkomt op de LinkedIn startpagina. (Hall, 2017)

Het is erg belangrijk om contact te hebben met de gebruikers. Dit kan door berichten te plaatsen waardoor zij op deze berichten kunnen reageren maar ook door te reageren en berichten te delen bij anderen.

Het is handig om foto’s en video’s te plaatsen in de berichten. Deze trekken meer aandacht dus zullen meer mensen deze bekijken. Ook zegt een foto meer dan duizend woorden. Dus wordt de tekst die je wilt vertellen een stuk duidelijker.

Vacatures

LinkedIn is hét platform voor bedrijven om opzoek te gaan naar nieuwe werknemers. Je kan er namelijk makkelijk vacatures plaatsen, waarmee je veel mensen tegelijk bereikt. Via een vacature kan de gebruiker ook worden doorverwezen naar de website om daar te solliciteren. Dit is een goede manier om meer antwoorden te krijgen op sollicitaties.

Groepen

In LinkedIn is het mogelijk om lid te worden van een groep. Hierin kan je content delen en artikelen lezen van anderen. Elke groep heeft een specifiek onderwerp of interessegebied. Door middel van groepen kun je ervoor zorgen dat meer mensen jouw content zien en naar jouw bedrijfspagina komen.

Gesponsorde content

Door gesponsorde content te plaatsen kun je jouw artikelen plaatsen op de startpagina van een bepaalde doelgroep. Hierdoor worden de artikelen door meer gebruikers gezien en wordt het bedrijf bekender.

Showcasepagina’s

Een showcasepagina is een aparte pagina voor een onderdeel in het bedrijf. Op deze pagina kunnen berichten over dit onderwerp worden geplaatst voor een bepaalde doelgroep. Dit is een handige manier om contact te leggen met de gebruikers die geïnteresseerd zijn in slechts een product of dienst binnen jouw bedrijf.

Bronnen

Hall, E. v. (2017, augustus 24). 7 Handige LinkedIn marketing tips voor 2017. Opgehaald van Media web

Thompson, E. (2016, Januari 14). 6 Important LinkedIn Company Page Strategy Tips. Opgehaald van Hinge

Submit to FacebookSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

Laatste blogposts

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12