CRM in het algemeen en het gebruik van Vtiger

Wat is een CRM?

CRM staat voor Customer Relationship Management. CRM is een begrip voor een strategie waarin het aangaan en onderhouden van zakelijke relaties voorop staat. Ook het registreren en structureren van gegevens van zakelijke relaties valt onder CRM

Sinds de ontwikkeling van de technologie heeft CRM een geheel nieuwe impuls gekregen, aangezien het aangaan en onderhouden van zakelijke relaties voor een groot deel ook online plaats kan vinden. Dit heeft te maken met het gemakkelijker communiceren, maar ook voor het registreren en structureren van klantgegevens bestaan technologische mogelijkheden.

De 4 hoofddoelen van CRM zijn:

  • de klant centraal stellen
  • winst vergroten door hogere klanttevredenheid
  • kostenefficiëntie door inzet van ICT voor het onderhouden van klanten
  • voordelen creëren voor bedrijf en klant (win-winsituatie)

CRM-systemen

CRM-systemen dienen voor het opslaan, het beschikbaar hebben en het met elkaar in verband brengen van gegevens van zakelijke relaties. De geregistreerde gegevens kunnen waardevolle inzichten geven voor uw bedrijf. CRM-systemen hebben nog vele andere nuttige functies. Hieronder worden 4 onderwerpen genoemd die worden vergemakkelijkt door het gebruik van CRM-systemen.

  1. Relaties:
  • gegevens van (potentiële) klanten registreren
  • klantcontacten vastleggen (gespreksnotities en bedrijfsbezoeken)
  • service bieden, door bijvoorbeeld klachten te registreren.
  1. Communicatie:
  • overzicht van het gebruik en de effectiviteit van verschillende media
  • marketingcampagnes
  • eenvoudige direct marketing en telemarketing.
  1. Integratie:
  • timemanagement aan de hand van het gebruik van de online agenda
  • workflowmanagement (de bedrijfsprocessen kunnen worden bijgehouden)
  • business intelligence, waarbij integratie met rapporten mogelijk is.
  1. Organisatieniveau:
  • strategische marketing (inzichtelijkheid marktgegevens en budgetten)
  • verkoopondersteuning door registratie van informatie over het verkoopproces
  • kennismanagement door het registreren van waardevolle interne kennis

Vtiger als CRM-systeem

Vtiger is een voorbeeld van een CRM-systeem. Vtiger is ontworpen om bedrijven te voorzien van een programma waarin klantgerelateerde informatie op hoog niveau vastgelegd, georganiseerd en beschikbaar gesteld kan worden. Rond mei 2017 is de nieuwste versie Vtiger 7 Open Source gelanceerd. Een aantal functies van de Vtiger 7 zullen besproken worden.

  1. Op het tabblad ‘My dashboard’ kunnen grafieken, tabellen en kolommen worden weergegeven die allerlei inzichten kunnen bieden. Het is gemakkelijk in te stellen om de gewenste inzichten te verkrijgen. Voor sommige gebruikers is alleen de dashboardfunctie voldoende om de bedrijfsprocessen in de gaten te houden. Een nieuwe functie in de Vtiger 7 is dat er meerdere dashboard tabs gemaakt kunnen worden, waardoor inzichten per onderwerp gerangschikt kunnen worden.
  2. De agenda is in Vtiger 7 erg geoptimaliseerd. De agenda is overzichtelijk en alle relevante evenementen, taken of andere specifieke datumgebonden gebeurtenissen kunnen worden toegevoegd.
  3. Vtiger 7 heeft een geavanceerde functie om de belastingen en andere toeslagen door te berekenen. Zodra een verkooporder wordt toegevoegd heeft de verkoper zelf geen omkijken meer naar het aanpassen van de order met belastingen en toeslagen.
  4. Klantinformatie is snel vindbaar, omdat een record bij het openen veel informatie overzichtelijk weergeeft. Een record is een dossier waarin de activiteit van een geregistreerde klant wordt bijgehouden. Ook zijn de touchpoints met de klant direct zichtbaar bij het openen van de record.

Het gebruik van CRM voor uw organisatie

Internetdiensten Nederland maakt gebruik van het CRM-systeem Vtiger 7. Denkt u dat Vtiger 7 ook wat voor u kunt betekenen? Wij zouden u graag verder helpen met het gebruik van Vtiger 7 voor uw CRM. Neem gerust contact op, zodat we kunnen bespreken wat de mogelijkheden zijn. U kunt zich ook aanmelden voor een gratis workshop, zodat u samen met ons kunt ervaren of het CRM-systeem Vtiger 7 wat voor uw organisatie kan betekenen.

 Bronnen

Submit to FacebookSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn
  • CRM

Laatste blogposts

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13