InternetdienstenNederland voor belangenorganisaties: meer bereik en meer impact

Internetdiensten Nederland (IDN) levert diensten aan meer dan 30 belangenorganisaties in Nederland en voert gesprekken met tientallen meer. Een groot aandeel van onze opdrachtgevers waar we dagelijks met plezier mee samenwerken.



Dit komt doordat IDN:

  • brede oplossingen en dienstverlening op maat levert,
  • meer impact creëert,
  • meer leden werft,
  • minder kosten maakt met een doordachte aanpak.

In dit proces passen we de vergaarde kennis vanuit verschillende branches toe. In deze blog wordt besproken hoe IDN concreet waarde kan bieden aan jouw organisatie, waarmee meer bereik wordt gecreëerd en waarmee je online meer impact maakt.

Vinden en verbinden

Vinden en verbinden. Dit is niet alleen van belang voor de belangenorganisaties maar speelt bij ons ook een grote rol. Wij verbinden ons graag met belangenorganisaties die een visie hebben en vol goede moed en ambitie op weg zijn naar een betere toekomst. Om die goede toekomst te garanderen moet er naast de goede moed ook rekening gehouden worden met andere onderwerpen. Hoe zorg je er bijvoorbeeld voor dat je online je belangrijke contactpersonen en potentiële leden vindt? En hoe zorg je ervoor dat je deze aan je verbindt? Hebben vrijwilligers wel de juiste kennis in huis om jouw belangenorganisatie tot een online succes te brengen? InternetdienstenNederland helpt je graag bij (online) activiteiten als ledenwerving, fondsenwerving en belangenbehartiging.

Meer grip op fondsen- en ledenwerving

Ledenwerving gaat verder dan het organiseren van een activiteit. Je dient gemiddeld zeven keer met een persoon in contact te komen voordat deze overweegt lid te worden. Deze momenten vinden zowel online en offline plaats. Toch blijkt het in de praktijk een stuk makkelijker te zijn om online zeven keer met je doelgroep in contact te komen dan offline. IDN helpt bij het maken van waardevolle content, het doelgericht plaatsen ervan en het promoten van berichten. Daarmee bereik je je doelgroep zo effectief mogelijk en motiveer je om bijvoorbeeld projectgericht te doneren.

Efficiënter fondsen werven

Waar dit vroeger op straat gebeurde is contentmarketing sinds jaren de trend. Mensen willen eerst veel ‘ontvangen’ voordat ze besluiten iets te ‘geven’. Alleen een soft-ask als een download of inschrijving voor een nieuwsbrief is nog iets wat je kunt doen wanneer mensen je (nog) niet goed kennen. Mensen zijn niet meer gewend snel keuzes te maken en willen eerst zelf onderzoek doen om vervolgens zelf te beslissen wanneer en hoeveel ze gaan geven. Dit onderzoek gebeurt in de meeste gevallen online en daarom is het belangrijk dat jouw organisatie er online zo goed en betrouwbaar mogelijk uit ziet. Dat wil niet zeggen dat iemand meteen geld geeft, maar de persoon zal wel eerder geneigd zijn bijvoorbeeld een e-mailadres achter te laten. Via de mail kun je deze persoon vervolgens op de hoogte houden, meer tekst en video’s laten zien en uiteindelijk – wanneer de persoon eraan toe is – een gerichte vraag stellen of donatie vragen. IDN helpt je bij de complete online inrichting van jouw organisatie om het voor jouw doelgroep(en) zo makkelijk mogelijk te maken om te doneren, te binden en belangen te behartigen.

Veilig en snel belangen behartigen

Elke belangenorganisatie zet zich op zijn eigen manier in voor haar mensen (vrijwilligers, leden, naasten). Die samenwerking dient zo vlekkeloos mogelijk te verlopen. Zo is het belangrijk dat er een goede ledenadministratie wordt gevoerd en dat leden gemakkelijk bij de informatie kunnen die ze nodig hebben. De gegevens van leden worden bijvoorbeeld opgeslagen in een CRM, ook wel bekend als Customer Relationship Management. Dit CRM dient vervolgens op de juiste manier gekoppeld te worden aan de website, zodat de uitwisseling van gegevens realtime en vlekkeloos verloopt. IDN helpt bij het vormgeven en bouwen van een CRM en zorgt voor de perfecte synergie tussen het systeem en de website.

Hulp waar nodig

Naast ledenwerving, fondsenwerving en belangenbehartiging helpt IDN graag mee aan elke online activiteit die nodig is in uw organisatie. Door ons brede aanbod aan diensten en producten kan er altijd waarde worden geboden waar jij en je leden iets aan hebben. Daarom komen wij graag met je in contact in een vrijblijvend gesprek om te inspireren en samen te kijken naar de oplossing voor jouw vraagstukken. Verder komen sommige belangenorganisaties in aanmerking voor sponsoring.

Gratis werkuren voor belangenorganisaties - MVO

Omdat we ons horizon willen verbreden en organisaties met ambities willen helpen groeien werken we op een speciale manier mee. We hanteren een verlaagd uurtarief en sponsoren enkele belangenorganisaties per jaar met een reeks gratis werkuren. Deze gratis werkuren worden ingezet om concreet waarde te bieden op de vlakken waar dit nodig is. We bespreken de mogelijkheden graag in een oriëntatiegesprek.

 

Kijk ook op onze pagina voor belangenorganisaties.

Submit to FacebookSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

Laatste blogposts

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15