Succes met google Grants voor Stichting Olijf

Google Grants campagne voor stichting Olijf

Adverteren via Google Adwords kost geld en de adverteerder betaald per klik. Voor belangenorganisaties die een non-profit aanpak hebben wordt deze manier van adverteren daarom vaak vermeden. Veel organisaties hebben dan ook geen kennis van de mogelijkheden die er juist wel zijn om op Google te adverteren. Een voorbeeld is Google Grants; een door Google opgezet programma om non-profit organisaties de mogelijkheid te bieden om gratis te adverteren. 

Wat is Google Grants?

Google Grants is een door Google opgezet programma, speciaal voor non-profit organisaties die graag online actief willen zijn. Het werkt via dezelfde Google Adwords waar elke andere organisatie online gebruik van maakt, maar dan met een budget dat Google gratis beschikbaar stelt. Het (gratis) advertentiebudget kan worden ingezet tot ongeveer 10.000 euro per maand. Veel belangenorganisaties komen hiervoor in aanmerking, maar weten niet dat deze mogelijkheid bestaat. Bij Internetdiensten Nederland zijn we gespecialiseerd in het uitzoeken van de mogelijkheden passend bij elke organisatie. Zo ook voor Stichting Olijf, welke wij via een sponsoractie de nodige ondersteuning hebben geboden.

Stichting Olijf & Google Grants

Stichting Olijf maakte reeds gebruik van Google Grants, maar wilde deze opnieuw inrichten met zicht op meer bezoekers en meer conversie via de website. Hiervoor hebben zij Internetdiensten Nederland ingeschakeld en wij hebben de Google Grants voor hen uit handen genomen. 

Om in kaart te brengen hoe Stichting Olijf op de meest effectieve manier gebruik kon maken van Google Grants hebben we eerst een uitgebreid zoektermen onderzoek gedaan en aansluitend een nulmeting van de website gemaakt. Deze werkzaamheden doen wij op basis van een sponsorcontract, omdat we het bij Internetdiensten Nederland belangrijk vinden dat belangenorganisaties hun doelen kunnen behalen. 

Uit ons zoektermen onderzoek bleek dat er voor Stichting Olijf nog veel zoekwoorden zijn die niet worden ingezet voor hun campagnes, maar waar wel veel verkeer op plaatsvindt met een lage concurrentie. Daarnaast hebben we een nulmeting gedaan waaruit bleek dat het aantal paginaweergaven en gebruikers een plafond had bereikt en bovendien redelijk stabiel was, tijd om daar doorheen te breken dus.

We hebben de resultaten besproken en voor Stichting Olijf de Google Adwords campagnes opnieuw mogen inrichten. Het aantal bezoekers nam met 400% toe ten opzichte van het niet gebruiken van Google Grants! Als gevolg hiervan nam de conversie toe met 35%! Dat betekent meer donaties, meer leden, nieuwe vrijwilligers én meer aanmeldingen op de nieuwsbrief. 

Ook benieuwd naar de mogelijkheden met Google Grants? Neem vrijblijvend contact op of kijk eens op onze pagina voor belangenorganisaties: https://www.internetdienstennederland.nl/belangenorganisaties.html

Submit to FacebookSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

Laatste blogposts

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15