Beter vindbaar met SE Ranking

SEO check

Het maken van een website en het onderhouden ervan zijn twee verschillende zaken. Cliché, maar een website is immers nooit af. Bij het toevoegen van content (afbeeldingen, teksten) op je website komt het vaak voor dat verwijzingen, koppen en metadata niet of onjuist worden beschreven. Dit zorgt voor een structuur die niet optimaal is en dus ook minder goed vindbaar is in Google. Deze punten sporen we op met SE Ranking, een tool die dit soort ‘ingeslopen foutjes’ indexeert:

  • Geen / te korte / te lange meta-omschrijvingen 
  • Afbeeldingen zonder alt-tag 
    • Geen koppen / dubbele koppen / te lange koppen (H1/H2 e.d.) 
  • Foutieve status codes (404 meldingen, dode links)
  • Text-to code ratio
  • De aanwezigheid van Robots.txt files op je pagina

Bij Internetdiensten Nederland zijn we gespecialiseerd in het toepassen van de rapportages naar de praktijk door middel van advies, workshops en uitvoerende hulp. Zo voorkomen we onnodige fouten voor jou en optimaliseren daarmee je website. Dit hebben we o.a. gedaan voor Greenib Businesspark.

Case: Greenib Businesspark 

Greenib businesspark biedt bedrijfsruimte aan ambitieuze bedrijven en ontwikkelaars in het hartje van de randstad aan de A44 bij Sassenheim/Leiden. Vanuit de ondernemingsmentaliteit ontwikkelt en exploiteert Greenib vastgoed en wordt het gezien als een betrouwbare, stabiele verhuurder door de bedrijven op het business park. Een goed vindbare website is voor Greenib onmisbaar voor het aantrekken van nieuwe huurders en ontwikkelaars. 

Internetdiensten Nederland heeft de website van Greenib Businesspark ontwikkeld en door middel van de SE Ranking tool verder geoptimaliseerd. Uit de SEO-rapportage kwamen begin dit jaar bijvoorbeeld 61 belangrijke aandachtspunten. 

Aandachtspunten

Speerpunten uit de SEO-scan waren:
- ontbrekende H1 tags 
- duplicate metadata. 

Deze tags en titels beschrijven kort waar de pagina over gaat en zijn belangrijk voor de indexatie door Google. Missende tags en titels zorgen ervoor dat Google een gedeelte van de content op de pagina niet indexeert en dat is natuurlijk een gemiste kans. Dit is nadelig voor de vindbaarheid.

Ook ontbraken hier en daar afbeeldingen met een ALT-tag, hadden externe en interne links geen ankertekst en waren er pagina's met een te lage woordentelling. Door deze punten aan te pakken en de verhoudingen goed te krijgen gaat Google beter om met de website en word je hoger gerankt!

Ter illustratie van de resultaten vergelijken we de week van voor de uitvoer van de technische aanpassen met de week na de uitvoer van de technische aanpassingen. Door onderhoud te plegen zagen we o.a. dat het aantal (nieuwe) gebruikers is gestegen met meer dan 50%. Verder kijken we naar paginaweergaven, informatie met betrekking tot sessies en het bounce percentage. De afname in het bouncepercentage kan als positief worden gezien; hoe lager het percentage, hoe langer bezoekers de website bezoeken. 

stats greenib 1

Website geoptimaliseerd = meer succes

Aan de hand van deze SEO-rapportages brengen we de winkansen voor je in kaart en maken we een prioritering zodat je eerst kunt oppakken wat het meeste telt. Het aanpakken van deze punten draagt bij aan betere laadtijden, betere posities in Google en leidt meer bezoekers naar je site.
Om je website optimaal in te kunnen zetten is het dus van belang dat dit onderhoud plaatsvindt: dat houdt je website schoon en laat deze optimaal presteren.

Ook een scan van je website ontvangen? Bel even!  

Submit to FacebookSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

Laatste blogposts

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15