'SEO content marketing' leidt tot Topposities in Google

Een paar maanden geleden heb ik al eens geschreven over “Beter vindbaar door een snelle site". Hier ging het onder andere over het verbeteren van de laadtijden op de website propersolutions.nl. Dit had al als direct positief gevolg dat Google (nog steeds de meest gebruikte zoekmachine van Nederland) de website hoger op de lijst had geplaatst.

Actieve SEO Online marketing

In de tussentijd is het Team van IDN samen met Proper Solutions, actief bezig gegaan om de online marketing door de inzet van SEO (zoekmachine marketing) verder te verbeteren. Menig Website of webshop eigenaar heeft minimaal wel eens gehoord dat online content en vooral relevante content ervoor zorgen dat zoekmachines zoals Google, Bing, Yahoo, etc. de website hoger in de rankings zal plaatsen. De reden hiervoor is ook vrij logisch. wanneer je op zoek gaat naar informatie verwacht je natuurlijk ook gerichte resultaten.

Helaas zien wij tot op de dag van vandaag nog steeds veel website’s met gekopieerde teksten, verborgen trefwoorden of andere “achterhaalde” seo trucjes. Vroeger werkte het prima om een pagina te maken met +/- 300 woorden en het trefwoord vaak te herhalen om zo hoog in Google te komen, echter is de kans groter dat Google je al sinds 2014 hier voor afstraft en je dus lager plaatst.

Een recent onderzoek heeft ook aangetoond dat bij meer dan 80% van de zoekacties lange trefwoorden worden gebruikt.

Artikel over  Longterm keywords  gemist? 

Wat hebben we gedaan?

Naar aanleiding van een uitgebreide zoekwoorden onderzoek en kansenanalyse zijn we tot een shortlist gekomen met potentiële trefwoord combinaties, die door bezoekers (klanten) in Google gebruikt worden. Voordat we met deze content aan de slag gingen hebben we in overleg met onze relatie vooral gekeken naar trends binnen de branche. Hou namelijk (ook) bij een SEO content campagne altijd rekening mee, dat de statistieken gebaseerd zijn op historische data. En ook hierin geldt “in het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst”.

Uiteindelijk hebben we er samen voor gekozen om door een professionele SEO tekstschrijver een aantal pagina’s te laten herschrijven. Zodat er unieke relevante content kon worden gemaakt voor de website van Proper Schoonmaak Solutions.

Wat is het resultaat?
Google posities van Proper Solutions

Huidige stappen

Op dit moment hebben we met Proper Schoonmaak Solutions afgestemd om iedere week een artikel te gaan plaatsen en deze content actief te gaan verspreiden via de bekende social media kanalen. Dit om de vindbaarheid in Google en het bereik verder te vergroten. Om zo de online bereikbaarheid van propersolutions.nl door actieve online markering nog verder te optimaliseren.

Meer weten?

Submit to FacebookSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn
  • SEO
  • Google
  • Content