Diensten

Onze werkwijze is professioneel en doelgericht, met oog voor detail van concept tot nazorg. Een website moet primair voor de organisatie werken en impact hebben op de doelgroepen. Waar mogelijk passen wij open source onderdelen toe. Een gebruiksvriendelijk ingerichte Joomla! of Wordpress Content Management Systeem stelt u zelf in staat om de website te beheren. Een breed assortiment aan uitbreidingen en extensies biedt uitkomst voor de functionele delen van de site. De moderne design sjablonen die wij geheel naar wens voor u inrichten en stijlen zorgen voor een uniek karakter. Een laagdrempelige en voordelige aanpak.

Concepten, wireframes & prototypes

Wat zijn de doelen? Hoe bereik je het beste het publiek en met wat voor strategische indeling kun je dat het beste bereiken? Dit zijn vragen die in een voorfase belicht worden. Naast een goede intake kunnen we indien wenselijk de te bouwen website in blauwdrukken vooraf monteren. Op deze manier vangen we zoveel mogelijk af en hoeft er gaandeweg of achteraf niet bijgestuurd te worden. Dit brengt duidelijkheid en kracht bij aan ideeën en werkt vaak als katalysator voor de beeldvorming.

Responsive webdesign als standaard

Afgelopen jaren is de groei van bezoekers die websites bekijkt met tablet of smartphone flink toegenomen. Deze doelgroep vereist een aparte benadering in navigatie en indeling voor een goede gebruikerservaring. Wij leveren onze websites daarom standaard geoptimaliseerd voor desktop, tablet en smart-phone. Daarmee bent u ook op deze vlakken bij de tijd en mist u geen bezoekers en conversie.

Online strategie

Wij helpen je professionaliseren en je online profiel naar een volgend niveau te tillen

Wat is precies een online strategie?

De weg naar succes start met een online strategie. In feite is dit het proces waarin keuzes worden gemaakt en prioriteiten worden gesteld op het gebied van online marketing. Wie behoren tot jouw doelgroepen? Welke doelen wil je bereiken? Welke activiteiten zijn hiervoor nodig? Welke gevolgen heeft dit op functioneel, financieel en organisatorisch gebied? Wat levert het je op? En hoe zet je dit weg in de tijd?IDN helpt je de juiste strategieën in te zetten om jouw doelgroepen te bereiken. We zorgen er samen voor dat de juiste boodschap overkomt via het juiste kanaal. De resultaten hiervan maken we meetbaar en inzichtelijk via onze handige rapportagetools.

De voordelen van een online strategie

  • Duidelijkheid over hoe je er online voorstaat
  • Doelgroepen en doelstellingen helder in kaart
  • Een overzichtelijk plan van aanpak
  • Gestructureerde uitvoering van het plan
  • Meetbare resultaten

In de praktijk...

Onderzoek
Allereerst brengen we doelgroepen, doelstellingen, mediavoorkeuren, en de bijbehorende online kansen in kaart. Kortom, waar leggen we de online focus? We bepalen aan de hand van een nulmeting de huidige stand van zaken qua media inzet, je website, je concurrentiepositie en het online marketingniveau binnen je organisatie. Online marketing scan?

Online strategie
Na deze nulmeting bepalen we de doelstellingen. We stellen vast met welke boodschap en via welk kanaal we jouw doelgroep(en) het beste kunnen bereiken. De consequenties van de bijbehorende plannen worden vastgelegd in een roadmap. Hierin brengen we naast de hoofd-,  ook de randvoorwaarden in beeld die nodig zijn om de gekozen online strategie te kunnen uitvoeren. Dit wordt onderdeel van het communicatieplan, waarin we concreet omschrijven wat nodig is op het gebied van techniek, beheer, organisatie, kennis en kunde, communicatie, informatie en processen.

Monitoren en optimaliseren
Nu is het tijd voor de uitvoering van de plannen en campagnes! Deze worden continu door ons gemonitord en verwerkt via onze rapportagetools. Deze verwerken wij  voor je in een overzichtelijk maandelijks rapport genaamd “IDN insights”. Op basis van deze data kunnen we bepalen wat nodig is om de campagnes, content en gebruikte kanalen te optimaliseren. 

Zelf ontdekken?
Vraag een adviesgesprek aan op bij ons op kantoor of bij jou op locatie en we begeleiden je erdoorheen!

Webcare

Beheer van social media kanalen en contentkalender met behulp van Obi4WAN

'Online klantenservice-plus'

Wil je snel reageren op klantvragen of opmerkingen die via verschillende social media kanalen worden geuit? Met webcare van Internetdiensten Nederland kom je verder.
Staat service bij jou ook hoog in het vaandel en wil je via facebook, twitter, linkedin, instagram, blogs, forums of andere kanalen zelf informatie verspreiden naar gerichte doelgroepen? Wij kunnen je helpen met het opzetten van “online klantenservice-plus”.

Met onze webcare oplossingen kun je:

  • problemen en klachten signaleren die anders onopgemerkt blijven
  • gevoed worden met trending topics en relevante discussies
  • constructief reageren op vragen en klachten
  • ervaringen van de klant gebruiken om service te verbeteren
  • proactief informatie delen via social media met een of meer doelgroepen

Om dit te bereiken beschikken wij over de volgende mogelijkheden:

  • online chatbot voor je verschillende kanalen (met volledig inzicht in gesprekshistorie)
  • real-time desktopnotificaties en alerts
  • inzicht in de PR waarde van door jou geplaatste berichten
  • geïntegreerde metingen van de klanttevredenheid
  • profilering van je klantenbestand en je potentiële klanten
  • realtime media monitoring (waar en hoe word je genoemd?)
  • social CRM

Tevreden klanten

Het snel beantwoorden van vragen en oplossen van problemen is van groot belang voor een goede klanttevredenheid. Maar webcare doet veel meer dan dat. Je kunt het eigenlijk zien als een manier waarop je service, communicatie, PR en marketing combineert. Je ziet dat het publiekelijk oplossen van de klacht leidt tot een tevreden klant en tot positieve mond op mondreclame. Sommige bedrijven gebruiken webcare zelfs om viraal te gaan. Door ludieke reacties worden hun posts soms wel duizenden keren gedeeld en geliked op het web!

Oplossingen op maat

Op dit moment maken veel grote bedrijven, zoals online kledingwarenhuizen, telecombedrijven, openbaar vervoersbedrijven en banken gebruik van webcare oplossingen. Zij zetten webcareteams in om hun (online) klantenservice goed te laten functioneren. Maar ook middelgrote en kleinere bedrijven kunnen veel baat hebben bij een goede webcare. Internetdiensten Nederland biedt juist voor deze bedrijven oplossingen op maat. We stemmen individueel af welke tools het best passen en het meest effectief zijn. Dit kan variëren van het profileren van je klantenbestand tot het volledig uit handen nemen van de webcare, waardoor je zelf tijd overhoudt voor de kernactiviteiten binnen je bedrijf.

Zelf ontdekken?
Vraag een adviesgesprek aan op bij ons op kantoor of bij jou op locatie en we begeleiden je erdoorheen!

Koppelingen

Realtime 1-way en 2-way middleware om je pakketten te laten communiceren.

Breng al je bedrijfsadministratie en klantgegevens op één centrale plek. Ons CRM is snel, flexibel en kan naar wens integreren met derde partijen zodat je alles binnen handbereik hebt en o.a. je sales-, of klanten-, of ledenwervingsprocessen kunt opdrijven.

CRM koppelen met website

Plaats aanmeldingen op events en nieuwsbrieven direct als leads in het CRM of meld je contacten direct aan voor je nieuwsbrieven. Door slimme filters en selecties te maken kun je gericht en efficiënt marketen.
Het is ook mogelijk om contact-, lidmaatschaps- en vraagformulieren aan het CRM te koppelen. Je bouwt daarmee een dossier op bij je contacten en daarbij een rijke kennisbank.

CRM koppelen met webshop

Door de bestellingen naar je CRM weg te laten schrijven kun je rapportages maken over populaire artikelen en daar je marketing handig op aanpassen. Ook kan het CRM een doorgeefluik (of zgn middleware) zijn naar externe administratie- of voorraadsoftware.

CRM koppelen aan ledenadministratie

Ledenadministratie uitbreiden naar volledige dossiers met uitgebreide profielinformatie? Dat kan! We gebruiken de basisgegevens en weerspiegelen deze in ons CRM. Daarin kun je naar wens velden aanmaken om een volledig plaatje te krijgen van jouw informatiebehoefte. 

CRM koppelen met boekhouding

Bespaar tijd door het CRM ook aan je boekhoudpakket te koppelen. Alle facturen en bestellingen worden eenvoudig gesynchroniseerd zodat je altijd een kloppend overzicht hebt van de omzet.
Koppelingen die klaarstaan:

  • Unit4 - Multivers
  • E-boekhouden
  • Microsoft Dynamics
     

Zelf ontdekken?
Vraag een adviesgesprek aan op bij ons op kantoor of bij jou op locatie en we begeleiden je erdoorheen!

Workshops

We dragen graag onze kennis en ervaringen over in individuele- en groepssessies.

Altijd in ontwikkeling

Ben je klaar om bij te scholen en meer kennis te vergaren om je diensten te verbeteren of uit te breiden? Wij bieden leerzame workshops aan op het gebied van Joomla, Wordpress, internetmarketing en meer.

Werken met Joomla!

Wil je aan de slag met of in het Joomla! CMS? We kunnen de basis voor je neerzetten en begeleiden. Of het nu gaat om basis contentbeheer of uitgebreid in templates werken, we helpen je graag. Je krijgt van ons een handleiding, knoppencursus en de nodige tips en tricks om o.a. je website gelijk optimaal vindbaar te maken voor Google.

Werken met Wordpress

Nadat jij zelf of wij de basis voor je hebben opgezet, geven wij workshops over het beheren van je Wordpress CMS en website, die zeer gebruiksvriendelijk en relatief eenvoudig onder te knie te krijgen is.

Vtiger CRM

Wil je aan de slag met Vtiger en heb je daarvoor een introductie nodig, dan helpen we je graag verder. 

Interne communicatiestructuren en geautomatiseerde werkprocessen

Opzetten van verschillende communicatiestructuren en koppelingen tussen programma’s is bij ons mogelijk. We bieden de mogelijkheid  je team en klanten via een workshop te leren hoe deze precies onderling met elkaar verbonden zijn en hoe ze deze het beste kunnen gebruiken.

Social media marketing

Social media is zo breed dat je soms door de bomen het bos niet meer ziet. Samen kunnen we kijken naar jouw doelgroepen, je boodschap en via welke media deze het beste over te brengen naar jouw publiek. Ook helpen we je graag bij het (door)ontwikkelen van een goed communicatieplan.

Zoekmachine marketing (SEO, SEA, Grants)

Je website kan geweldig in elkaar zitten en inhoudelijk goed gevuld zijn, maar wanneer hij niet gevonden wordt heb je hier weinig aan. Wij leren je graag hoe je je artikelen en andere inhoud zodanig vormgeeft, dat je website hoog komt te staan in de zoekresultaten.

Meer weten?
Vraag een adviesgesprek aan op bij ons op kantoor of bij jou op locatie en we begeleiden je erdoorheen!

Subcategorieën

DTP

We bedenken en bouwen mee aan sterke merken.

Daarbij kunnen we alles realiseren van logo tot aan volledige huisstijlen en promotiematerialen.

Websites

Wij bouwen aantrekkelijke en functionele websites die werken.

Open source, pragmatisch en op de groei.

Een website die (voor je) werkt

Een website is als uitgangspunt de verbindende factor van alle online communicatie. Iedereen, van toevallige bezoeker tot doelgroep en porentiële werknemer zal eens een kijkje nemen en een gevoel krijgen. Een indruk. Die indruk moet goed zijn. Parallel moet een website werken voor de organisaties en resultaten tonen door conversie. Denk hierbij aan meer leden, donateurs, (webshop)aankopen, (nieuwsbrief)aanmeldingen, contactverzoeken, vragen, likes etc. Wij weten precies hoe deze processen gefaciliteerd kunnen worden en gaan graag samen met u deze uitdaging aan.

Een fijne samenwerking

Een persoonlijke aanpak heeft bij ons de voorkeur. We werken niet vóór maar mét klanten en zien onszelf meer als webpartner dan enkel de webbouwer. Samen met u spreken we planning, wederzijdse wensen en verwachtingen door. Alle projectmatige informatie houden we bij in documentatie op een gezamenlijke, gedeelde online omgeving.
Transparant en helder