Diensten

Onze werkwijze is professioneel en doelgericht, met oog voor detail van concept tot nazorg. Een website moet primair voor de organisatie werken en impact hebben op de doelgroepen. Waar mogelijk passen wij open source onderdelen toe. Een gebruiksvriendelijk ingerichte Joomla! of Wordpress Content Management Systeem stelt u zelf in staat om de website te beheren. Een breed assortiment aan uitbreidingen en extensies biedt uitkomst voor de functionele delen van de site. De moderne design sjablonen die wij geheel naar wens voor u inrichten en stijlen zorgen voor een uniek karakter. Een laagdrempelige en voordelige aanpak.

Concepten, wireframes & prototypes

Wat zijn de doelen? Hoe bereik je het beste het publiek en met wat voor strategische indeling kun je dat het beste bereiken? Dit zijn vragen die in een voorfase belicht worden. Naast een goede intake kunnen we indien wenselijk de te bouwen website in blauwdrukken vooraf monteren. Op deze manier vangen we zoveel mogelijk af en hoeft er gaandeweg of achteraf niet bijgestuurd te worden. Dit brengt duidelijkheid en kracht bij aan ideeën en werkt vaak als katalysator voor de beeldvorming.

Responsive webdesign als standaard

Afgelopen jaren is de groei van bezoekers die websites bekijkt met tablet of smartphone flink toegenomen. Deze doelgroep vereist een aparte benadering in navigatie en indeling voor een goede gebruikerservaring. Wij leveren onze websites daarom standaard geoptimaliseerd voor desktop, tablet en smart-phone. Daarmee bent u ook op deze vlakken bij de tijd en mist u geen bezoekers en conversie.

Online strategie

Wij helpen je professionaliseren en je online profiel naar een volgend niveau te tillen

Wat is precies een online strategie?

De weg naar succes start met een online strategie. In feite is dit het proces waarin keuzes worden gemaakt en prioriteiten worden gesteld op het gebied van online marketing. Wie behoren tot jouw doelgroepen? Welke doelen wil je bereiken? Welke activiteiten zijn hiervoor nodig? Welke gevolgen heeft dit op functioneel, financieel en organisatorisch gebied? Wat levert het je op? En hoe zet je dit weg in de tijd?IDN helpt je de juiste strategieën in te zetten om jouw doelgroepen te bereiken. We zorgen er samen voor dat de juiste boodschap overkomt via het juiste kanaal. De resultaten hiervan maken we meetbaar en inzichtelijk via onze handige rapportagetools.

De voordelen van een online strategie

  • Duidelijkheid over hoe je er online voorstaat
  • Doelgroepen en doelstellingen helder in kaart
  • Een overzichtelijk plan van aanpak
  • Gestructureerde uitvoering van het plan
  • Meetbare resultaten

In de praktijk...

Onderzoek
Allereerst brengen we doelgroepen, doelstellingen, mediavoorkeuren, en de bijbehorende online kansen in kaart. Kortom, waar leggen we de online focus? We bepalen aan de hand van een nulmeting de huidige stand van zaken qua media inzet, je website, je concurrentiepositie en het online marketingniveau binnen je organisatie. Online marketing scan?

Online strategie
Na deze nulmeting bepalen we de doelstellingen. We stellen vast met welke boodschap en via welk kanaal we jouw doelgroep(en) het beste kunnen bereiken. De consequenties van de bijbehorende plannen worden vastgelegd in een roadmap. Hierin brengen we naast de hoofd-,  ook de randvoorwaarden in beeld die nodig zijn om de gekozen online strategie te kunnen uitvoeren. Dit wordt onderdeel van het communicatieplan, waarin we concreet omschrijven wat nodig is op het gebied van techniek, beheer, organisatie, kennis en kunde, communicatie, informatie en processen.

Monitoren en optimaliseren
Nu is het tijd voor de uitvoering van de plannen en campagnes! Deze worden continu door ons gemonitord en verwerkt via onze rapportagetools. Deze verwerken wij  voor je in een overzichtelijk maandelijks rapport genaamd “IDN insights”. Op basis van deze data kunnen we bepalen wat nodig is om de campagnes, content en gebruikte kanalen te optimaliseren. 

Zelf ontdekken?
Vraag een adviesgesprek aan op bij ons op kantoor of bij jou op locatie en we begeleiden je erdoorheen!

Submit to FacebookSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn
  • Communicatie
  • strategie

Een website die (voor je) werkt

Een website is als uitgangspunt de verbindende factor van alle online communicatie. Iedereen, van toevallige bezoeker tot doelgroep en porentiële werknemer zal eens een kijkje nemen en een gevoel krijgen. Een indruk. Die indruk moet goed zijn. Parallel moet een website werken voor de organisaties en resultaten tonen door conversie. Denk hierbij aan meer leden, donateurs, (webshop)aankopen, (nieuwsbrief)aanmeldingen, contactverzoeken, vragen, likes etc. Wij weten precies hoe deze processen gefaciliteerd kunnen worden en gaan graag samen met u deze uitdaging aan.

Een fijne samenwerking

Een persoonlijke aanpak heeft bij ons de voorkeur. We werken niet vóór maar mét klanten en zien onszelf meer als webpartner dan enkel de webbouwer. Samen met u spreken we planning, wederzijdse wensen en verwachtingen door. Alle projectmatige informatie houden we bij in documentatie op een gezamenlijke, gedeelde online omgeving.
Transparant en helder