Diensten - DTP

Huisstijlen

Complete huisstijl

Onder de huisstijl van een organisatie of bedrijf verstaan we de manier waarop bewust naar buiten toe gepresenteerd wordt. Ook wel de visuele identiteit van een organisatie genoemd. Hieronder vallen bijvoorbeeld de naam, het logo, kleurgebruik, lettertypes, vormentaal en fotografiestijl.

Al deze onderdelen worden consequent gebruikt in presentaties, voor briefpapier, visitekaartjes, offertes, facturen, enveloppen, de website, nieuwsbrieven, emails, social media posts, bedrijfskleding, bedrijfsauto’s, promotiematerialen, stickers, etc.

Bij grote ondernemingen wordt het toepassen van de huisstijl doorgaans bewaakt door een communicatieafdeling. Maar ook voor kleine en middelgrote organisaties zijn er veel voordelen te behalen met het consequent toepassen van een duidelijke huisstijl:

  • Een huisstijl stelt je in staat een goed en professioneel bedrijfsimago op te bouwen bij alle doelgroepen die voor je bedrijf belangrijk zijn. Je laat zien wie je bent en waar je voor staat.
  • Je onderscheidt je met je huisstijl van de concurrenten binnen je branche. Relaties herkennen jouw mails, brieven, facturen of zelfs je personeel direct.
  • Het wekt vertrouwen bij je (potentiële) relaties in je bedrijf, je diensten en je producten.
  • Tijdens het ontwikkelen van een huisstijl bepaal je van welke uitingen je gebruik wilt maken, hoe vaak en ook waarom. Het ontwerp van je huisstijl wordt zo een weerspiegeling van je bedrijf.

Corporate identity, meer dan vormgeving alleen

Huisstijl wordt met een Engelse term ook wel corporate identity genoemd. Hier gaat het naast de uiterlijke verschijningsvorm ook over communicatie en over het gedrag van de organisatie en haar medewerkers. De drie elementen vormgeving, communicatie en gedrag krijgen evenveel aandacht bij het ontwikkelen van een nieuwe huisstijl.

Onze huisstijl experts bekijken graag samen met jou of de bestaande huisstijl verbeterd kan worden. Wij stellen in overleg een “huisstijlgids op maat” met je op, waarin we alle spelregels rondom logo, lettertype- en kleurgebruik vastleggen, maar ook afspraken omtrent het bewaken en actueel houden van de huisstijl (ook wel vormstrategie genoemd). Zo ontstaat er één duidelijk herkenbare manier, waarop alle medewerkers communiceren.

Wat kunt u van ons verwachten:

  • gratis intakegesprek
  • na overleg een proefontwerp ter goedkeuring/ aanpassing
  • digitale aanlevering van rechtenvrije bestanden in .jpg .png .pdf .eps en wenselijke office of html sjablonen
  • proefdruk van ontworpen materialen
  • “huisstijlgids op maat”

Kijk hieronder voor een voorbeeld van een door IDN ontwikkelde huisstijl. 

 huisstijl halalcorrect voor web

Neem voor meer informatie of een vrijblijvende offerte contact met ons op via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

Klik hier voor ons artikel met 5 tips voor het ontwikkelen van een goede huisstijl.

Submit to FacebookSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn
  • Logo
  • Identiteit
  • Branding
  • Corporate
  • Identity
  • Huisstijl
  • Stijlgids