Diensten

Online marketing

Wanneer een organisatie, merk of initiatief meer aandacht moet krijgen, zijn er tal van mogelijkheden om aan te grijpen. Een sterk online profiel is daarbij cruciaal. Wij kunnen deze voor u analyseren, advies geven, uitvoerend helpen in de marketing en communicatie. De doelgroep staat hierin centraal. Wat werkt doeltreffend? Meer bezoekers trekken naar een website vereist een bepaalde strategie, maar de conversie is misschien nog belangrijker.

Webcare: “online klantenservice-plus”

Wil je snel reageren op klantvragen, of opmerkingen die via verschillende social mediakanalen worden geuit? Met webcare van Internetdiensten Nederland kom je verder.

Staat service bij jou ook hoog in het vaandel? En wil je via facebook, twitter, linkedin, blogs, forums of andere social media zelf informatie verspreiden naar gerichte doelgroepen? Wij kunnen je helpen met het opzetten van “online klantenservice-plus”.

Met onze webcare oplossing kun je:

  • problemen en klachten signaleren die anders onopgemerkt blijven
  • constructief reageren op vragen en klachten
  • ervaringen van de klant gebruiken om services te verbeteren
  • proactief informatie delen via social media met een of meer doelgroepen

Om dit te bereiken beschikken wij over de volgende mogelijkheden:

  • online chatbot voor je verschillende kanalen (met volledig inzicht in gesprekshistorie)
  • real-time desktopnotificaties en alerts
  • inzicht in de PR waarde van door jou geplaatste berichten
  • geïntegreerde metingen van de klanttevredenheid
  • profilering van je klantenbestand en je potentiële klanten
  • realtime media monitoring (waar word je genoemd?)

Wat heb je hieraan?

Het snel beantwoorden van vragen en oplossen van problemen is van groot belang voor een goede klanttevredenheid. Maar webcare doet veel meer dan dat. Je kunt het eigenlijk zien als een manier waarop je service, communicatie, PR en marketing combineert. Je ziet dat het publiekelijk oplossen van de klacht leidt tot een tevreden klant en tot positieve mond op mondreclame. Sommige bedrijven gebruiken webcare zelfs om viraal te gaan. Door ludieke reacties, worden hun posts soms wel duizenden keren gedeeld en geliked op het wereldwijde web!

Wat kunnen wij voor je doen?

Op dit moment maken veel grote bedrijven, zoals online kledingwarenhuizen, telecombedrijven, openbaar vervoersbedrijven en banken gebruik van webcare. Zij zetten complete webcareteams in om hun (online) klantenservice goed te laten functioneren. Maar ook middelgrote en kleinere bedrijven kunnen veel baat hebben bij goede webcare. Internetdiensten Nederland biedt juist voor deze bedrijven oplossingen op maat. We stemmen individueel af, welke tools het best passend en het meest effectief zijn voor jouw bedrijf. Dit kan variëren van het profileren van je klantenbestand tot het volledig uit handen nemen van de webcare, waardoor je zelf tijd overhoudt voor de reguliere werkzaamheden binnen je bedrijf.

Nieuwsbrieven

Nieuwsbrieven vormen een belangrijk informatiebron voor uw klanten, donateurs, relaties en andere belanghebbende. Daarnaast maakt u optimaal gebruik van uw klantenbestand, kunt u inspelen op actualiteit en zet u de aandacht op uw website waardoor naamsbekendheid wordt vergroot. Een nieuwsbrief is een extra service dat u levert aan uw relaties en een service die wij u graag uit handen nemen. Afhankelijk van uw wensen nemen wij de volledige zorgen op ons, van het schrijven van een nieuwsbrief tot aan het versturen naar al uw relaties.

Roadmap

Soms wordt onderschat hoe essentieel een goede planning is voor het managen van projecten. Bij het managen van complexe projecten die verschillende deelprocessen bevatten biedt de roadmap een uitstekende oplossing. Een roadmap is een schema die in een oogopslag zicht biedt op de planning van een complex project en geeft een simpel en duidelijke visualisatie van het proces. Wij denken graag met u mee over de aanpak van uw projecten en planningen middels de roadmap-methode om optimalisatie in het werkprocess te garanderen.

Workshops

Bent u klaar om bij te scholen en wilt u graag meer kennis vergaren om uw diensten te verbeteren of uit te breiden? Wij bieden leerzame workshops aan op het gebied van Joomla, Wordpress, internetmarketing en meer. Tijdens onze workshops wordt u intensief betrokken middels discussies, oefenen en verbeteren van uw vaardigheden en kennis. Uiteraard heeft u ook de mogelijkheid om samen met ons een workshop samen te stellen over onderwerpen of vaardigheden die u aanspreken.

Social CRM

Met Social CRM bieden wij ondersteuning bij het gebruikmaken van socialemediadiensten, -technieken en -technologie, met het doel interactie tot stand te brengen tussen een organisatie en zijn klanten en/of relaties. Social CRM is hèt antwoord van de organisatie op het feit dat de klant eigenaar is van het gesprek. Je beheert al je klantcontacten en berichten op een centrale plek. Hierdoor speel je sneller in op de behoeften van de klant, die altijd centraal staan.

social crm

Belangrijk onderdeel van Social CRM is Social Media Monitoring, waarbij organisaties op de verschillende platformen relevante vermeldingen van hun producten of merken volgen en erop reageren. Ook klantencommunity's die door organisaties beheerd kunnen worden, vallen hieronder. Er zijn uiteenlopende redenen waarom onze klanten Social Media inzetten in hun bestaande CRM omgeving. De meest genoemde zijn:

  • Opbouwen en onderhouden van relaties met doelgroepen
  • Merkbekendheid en het vergroten van de zichtbaarheid
  • Een positief en betrouwbaar imago opbouwen
  • Bouwen van een community voor binding van en met de doelgroep
  • Proactieve webcare, het intensiveren van de klantenservice
  • Faciliteren van onderzoek en productontwikkeling
  • Toename van het aantal leads

Waar voorheen de vraag leefde in hoeverre Social Media ingezet moest worden, is nu vooral de vraag hoe en wanneer social media het beste ingezet kan worden.

Welke sociale media zijn voor jou relevant?

Veel social media is toegespitst op doel of doelgroep en het is voor velen ondoenlijk om overal actief te zijn. De keuze begint natuurlijk bij het definiëren van je doelgroep(en),doelen en het stellen van prioriteiten. Samen met jou maken onze social media experts per doelgroep een plan van aanpak en bepalen we welke media het meest effectief zijn. Posts voor toekomstig personeel zijn wezenlijk anders dan uitingen voor het werven van nieuwe klanten. Stilstaan bij een passende aanpak zorgt voor minder vragen bij de uitvoering. Ook zorgen we ervoor dat de posts op de verschillende platformen goed op elkaar worden afgestemd. Een contentkalender is ideaal voor het vooruit plannen van wanneer je wat publiceert per specifiek medium.

Aan de slag met Social CRM

Voor zowel commerciële bedrijven als non-profit organisaties zijn er vele kansen te pakken met het inzetten van een goede social media strategie. Zo kun je onder andere je bereik vergroten, bekendheid vergaren, je organisatie een gezicht geven, verhalen vertellen en volgers, leden, klanten, of donateurs werven. Onze experts helpen je graag met het opstellen en uitvoeren van zo’n plan. Wij faciliteren het volgen en in kaart brengen van de doelgroepen, content creatie, aangevuld met grafisch ontwerp, video en fotografie, maar ook de gehele webcare voor je uit handen nemen.
Meer lezen over de specifieke voordelen van social media voor non-profit organisaties? Klik dan hier voor ons uitgebreide artikel.

Wil je meer weten over Social CRM, of bespreken wat onze ondersteuningsmogelijkheden zijn voor jouw bedrijf? Neem vrijblijvend contact met ons op via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

Big data

De hoeveelheid data die opgeslagen wordt groeit steeds sneller en vormt een steeds grotere rol voor bedrijven. Niet alleen de opslag van deze data vormt een uitdaging, maar ook het analyseren en toepassen hiervan. Data beschikt namelijk over waardevolle informatie met verschillende doeleinden zoals marketing, onderzoek of onderhoudt, een goede management hiervan is daarom essentieel. Wij helpen u graag bij het verzamelen, beheren en analyseren van al uw big data.

Rapportage

Het is belangrijk om te weten waar u staat op de markt, om het oude, maar toch onmisbare, cliché niet uit te sluiten: kennis is macht. Daarom leveren wij u een maandelijkse rapportage per PDF met informatie over zoekwoorden analyse, concurrentie activiteiten en kansen, Google posities, bereik social media en nog veel meer. Naast de rapportage aflevering geven wij periodiek advies over strategische mogelijkheden, optimalisatie tips en content.

Content- & social media management

Het 'opzetten van' of 'doorpakken met' Social Media is een bekend vraagstuk. Wij kunnen daarbij helpen met raad en daad. Het doel is om met gezamenlijke inzet meer naamsbekendheid te creëren, de merkbeleving te verbeteren, webcare tot stand te brengen en simpelweg meer klanten of leden te binden.