Diensten - Marketing

Social media

Social CRM

Met Social CRM bieden wij ondersteuning bij het gebruikmaken van socialemediadiensten, -technieken en -technologie, met het doel interactie tot stand te brengen tussen een organisatie en zijn klanten en/of relaties. Social CRM is hèt antwoord van de organisatie op het feit dat de klant eigenaar is van het gesprek. Je beheert al je klantcontacten en berichten op een centrale plek. Hierdoor speel je sneller in op de behoeften van de klant, die altijd centraal staan.

social crm

Belangrijk onderdeel van Social CRM is Social Media Monitoring, waarbij organisaties op de verschillende platformen relevante vermeldingen van hun producten of merken volgen en erop reageren. Ook klantencommunity's die door organisaties beheerd kunnen worden, vallen hieronder. Er zijn uiteenlopende redenen waarom onze klanten Social Media inzetten in hun bestaande CRM omgeving. De meest genoemde zijn:

  • Opbouwen en onderhouden van relaties met doelgroepen
  • Merkbekendheid en het vergroten van de zichtbaarheid
  • Een positief en betrouwbaar imago opbouwen
  • Bouwen van een community voor binding van en met de doelgroep
  • Proactieve webcare, het intensiveren van de klantenservice
  • Faciliteren van onderzoek en productontwikkeling
  • Toename van het aantal leads

Waar voorheen de vraag leefde in hoeverre Social Media ingezet moest worden, is nu vooral de vraag hoe en wanneer social media het beste ingezet kan worden.

Welke sociale media zijn voor jou relevant?

Veel social media is toegespitst op doel of doelgroep en het is voor velen ondoenlijk om overal actief te zijn. De keuze begint natuurlijk bij het definiëren van je doelgroep(en),doelen en het stellen van prioriteiten. Samen met jou maken onze social media experts per doelgroep een plan van aanpak en bepalen we welke media het meest effectief zijn. Posts voor toekomstig personeel zijn wezenlijk anders dan uitingen voor het werven van nieuwe klanten. Stilstaan bij een passende aanpak zorgt voor minder vragen bij de uitvoering. Ook zorgen we ervoor dat de posts op de verschillende platformen goed op elkaar worden afgestemd. Een contentkalender is ideaal voor het vooruit plannen van wanneer je wat publiceert per specifiek medium.

Aan de slag met Social CRM

Voor zowel commerciële bedrijven als non-profit organisaties zijn er vele kansen te pakken met het inzetten van een goede social media strategie. Zo kun je onder andere je bereik vergroten, bekendheid vergaren, je organisatie een gezicht geven, verhalen vertellen en volgers, leden, klanten, of donateurs werven. Onze experts helpen je graag met het opstellen en uitvoeren van zo’n plan. Wij faciliteren het volgen en in kaart brengen van de doelgroepen, content creatie, aangevuld met grafisch ontwerp, video en fotografie, maar ook de gehele webcare voor je uit handen nemen.
Meer lezen over de specifieke voordelen van social media voor non-profit organisaties? Klik dan hier voor ons uitgebreide artikel.

Wil je meer weten over Social CRM, of bespreken wat onze ondersteuningsmogelijkheden zijn voor jouw bedrijf? Neem vrijblijvend contact met ons op via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

Submit to FacebookSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn
  • Facebook
  • Twitter
  • SocialMedia
  • Linkedin