Diensten - Marketing

Webcare

Webcare: “online klantenservice-plus”

Wil je snel reageren op klantvragen, of opmerkingen die via verschillende social mediakanalen worden geuit? Met webcare van Internetdiensten Nederland kom je verder.

Staat service bij jou ook hoog in het vaandel? En wil je via facebook, twitter, linkedin, blogs, forums of andere social media zelf informatie verspreiden naar gerichte doelgroepen? Wij kunnen je helpen met het opzetten van “online klantenservice-plus”.

Met onze webcare oplossing kun je:

  • problemen en klachten signaleren die anders onopgemerkt blijven
  • constructief reageren op vragen en klachten
  • ervaringen van de klant gebruiken om services te verbeteren
  • proactief informatie delen via social media met een of meer doelgroepen

Om dit te bereiken beschikken wij over de volgende mogelijkheden:

  • online chatbot voor je verschillende kanalen (met volledig inzicht in gesprekshistorie)
  • real-time desktopnotificaties en alerts
  • inzicht in de PR waarde van door jou geplaatste berichten
  • geïntegreerde metingen van de klanttevredenheid
  • profilering van je klantenbestand en je potentiële klanten
  • realtime media monitoring (waar word je genoemd?)

Wat heb je hieraan?

Het snel beantwoorden van vragen en oplossen van problemen is van groot belang voor een goede klanttevredenheid. Maar webcare doet veel meer dan dat. Je kunt het eigenlijk zien als een manier waarop je service, communicatie, PR en marketing combineert. Je ziet dat het publiekelijk oplossen van de klacht leidt tot een tevreden klant en tot positieve mond op mondreclame. Sommige bedrijven gebruiken webcare zelfs om viraal te gaan. Door ludieke reacties, worden hun posts soms wel duizenden keren gedeeld en geliked op het wereldwijde web!

Wat kunnen wij voor je doen?

Op dit moment maken veel grote bedrijven, zoals online kledingwarenhuizen, telecombedrijven, openbaar vervoersbedrijven en banken gebruik van webcare. Zij zetten complete webcareteams in om hun (online) klantenservice goed te laten functioneren. Maar ook middelgrote en kleinere bedrijven kunnen veel baat hebben bij goede webcare. Internetdiensten Nederland biedt juist voor deze bedrijven oplossingen op maat. We stemmen individueel af, welke tools het best passend en het meest effectief zijn voor jouw bedrijf. Dit kan variëren van het profileren van je klantenbestand tot het volledig uit handen nemen van de webcare, waardoor je zelf tijd overhoudt voor de reguliere werkzaamheden binnen je bedrijf.

Submit to FacebookSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn