Diensten

Vindbaarheid

SEO check

De analyse van uw website kunt u volledig aan ons overlaten. Wij toetsen uw website op gebruiksvriendelijkheid, technologie, optimalisatie en zoekmachine resultaten. Vervolgens ontvangt u een rapportage van ons aangevuld met een persoonlijk adviesrapport en zitten wij met u om de tafel om te bespreken hoe u uw website het beste kunt optimaliseren. Daarnaast is een zoekmachineoptimalisatie (SEO) onmisbaar voor de vindbaarheid van uw site, het is namelijk belangrijk om zo hoog mogelijk in de zoekresultaten te staan.

Campagne voeren? Volg deze 3 handige tips

Het overbrengen van een boodschap, een dienst in de spotlight zetten of een doelgroep benaderen kan alleen bereikt worden met de juiste campagne. Dit vergt een goede overweging in thematiek en inhoud. Een doordacht plan is namelijk een vereiste om de doelgroep daadwerkelijk te triggeren. Een campagne, wanneer goed ontwikkeld, heeft uiteindelijk een versterkend effect. 

Benieuwd wat de hoofdingrediënten zijn voor een goed lopende campagne? Speciaal voor u hebben wij de belangrijkste eigenschappen omgetoverd tot 3 cruciale tips zodat óók u een succesvolle campagne neer kan zetten.

1. Denk strategisch

Een campagne moet informeren, overtuigen en bovenal: activeren. Het uiteindelijke doel van een campagne bepaalt de strategie die wordt gehanteerd en de communicatiemiddelen die worden gebruikt. Een campagne moet daarom beginnen bij het helder neerzetten van het doel, zodat strategie en implementatie vervolgens naadloos kunnen aansluiten.

2. Kies de juiste campagnevorm

Campagnevormen zijn er in alle vormen en maten. Er bestaan voorlichtingscampagnes, pr-campagnes, social media campagnes, virale campagnes en een hoop meer. Al deze campagnes hebben hun eigen functie, middelen en strategie. Afhankelijk van het doel, de doelgroep en de vorm kan de keuze bepaald worden.

Bij de keuze voor een campagne moet er eveneens worden gekeken naar het gewenste effect en welke campagnevorm dit effect doet ontstaan. Bovendien heeft de mate van interactie met de doelgroep een sterk invloed op de keuze voor een campagnevorm. Maar om dit überhaupt realiseerbaar te krijgen is een financiële inzicht een cruciaal aspect bij de totstandkoming van een campagne. Verschillende campagnes lopen qua budget namelijk sterk uiteen. Het wordt daarom geadviseerd vooraf een budget vast te stellen en na te gaan wat realiseerbaar is met het vastgestelde budget.

3. Evalueer het effect

Een objectieve blik kan een vereiste zijn bij de ontwikkeling van een campagne. Aansluitend hierop is het belangrijk om SMART te denken en SMART te werken. Stel meetbare doelen op om meteen inzicht te krijgen in de stand van zaken. Middels tussentijdse evaluaties en nummering kan een campagne de gewenste richting bijgestuurd worden en eventuele problemen overzien worden. Uiteindelijk kan het effect achteraf beter worden ingezien.

Een succesvolle campagne nodig?

Een campagne kunt u uiteraard zelfstandig opzetten, maar hulp vanuit een specialistisch hoek is zeker mooi meegenomen. Wij adviseren, begeleiden en ontzorgen op het gebied van marketing en campagnes en kunnen zelfs al het werk uit handen nemen. Graag zitten wij met u om de tafel om een kop koffie te nuttigen en de mogelijkheden te bespreken.

SEA - Zoekmachine advertenties (Adwords)

Search Engine Advertising (SEA) is het inkopen van advertentieruimte boven en onder natuurlijke zoekresultaten door in een veiling te bieden op zoektermen (keywords, zoekwoorden of trefwoorden) waarbij wordt afgerekend per klik (een afgeleverde bezoeker). Hierdoor kunt u zich zeer specifiek op een doelgroep focussen. Middels Google AdWords bepaalt u zelf bij welke zoekwoorden uw advertentie getoond wordt in de zoekmachine. Bent u onbekend in de wereld van Google AdWords? Wij zijn tot uw beschikking voor tips, ondersteuning of de volledige uitbesteding hiervan.

Workshops

Als ondernemer is het belangrijk de kosten zoveel mogelijk te beperken en uw budget zo effectief mogelijk in te zetten. Met advertenties is dat een uitdaging, want het is onbekend of het daadwerkelijk een positief effect heeft of niet. Via AdWords kunt u precies zien hoeveel bezoekers en verkopen u ervoor terugkrijgt. Wij leveren workshops op het gebied van vindbaarheid, advertenties en AdWords. Wij delen graag onze kennis met u zodat u de kracht van deze tools maximaal kunt benutten en uiteindelijk geen geld verspilt.

Maatoplossingen

Wij adviseren, wij denken graag mee en wij ondersteunen u in al uw advertentie wensen om het maximale bezoekersaantal te bereiken. Wij denken niet voor u, maar met u mee over de mogelijkheden van zoektermen, advertenties en AdWords. Bovendien ontvangen we graag derde partijen aan tafel om samen te sparren over alle kansen.