Diensten - Vindbaarheid

Campagnes

Campagne voeren? Volg deze 3 handige tips

Het overbrengen van een boodschap, een dienst in de spotlight zetten of een doelgroep benaderen kan alleen bereikt worden met de juiste campagne. Dit vergt een goede overweging in thematiek en inhoud. Een doordacht plan is namelijk een vereiste om de doelgroep daadwerkelijk te triggeren. Een campagne, wanneer goed ontwikkeld, heeft uiteindelijk een versterkend effect. 

Benieuwd wat de hoofdingrediënten zijn voor een goed lopende campagne? Speciaal voor u hebben wij de belangrijkste eigenschappen omgetoverd tot 3 cruciale tips zodat óók u een succesvolle campagne neer kan zetten.

1. Denk strategisch

Een campagne moet informeren, overtuigen en bovenal: activeren. Het uiteindelijke doel van een campagne bepaalt de strategie die wordt gehanteerd en de communicatiemiddelen die worden gebruikt. Een campagne moet daarom beginnen bij het helder neerzetten van het doel, zodat strategie en implementatie vervolgens naadloos kunnen aansluiten.

2. Kies de juiste campagnevorm

Campagnevormen zijn er in alle vormen en maten. Er bestaan voorlichtingscampagnes, pr-campagnes, social media campagnes, virale campagnes en een hoop meer. Al deze campagnes hebben hun eigen functie, middelen en strategie. Afhankelijk van het doel, de doelgroep en de vorm kan de keuze bepaald worden.

Bij de keuze voor een campagne moet er eveneens worden gekeken naar het gewenste effect en welke campagnevorm dit effect doet ontstaan. Bovendien heeft de mate van interactie met de doelgroep een sterk invloed op de keuze voor een campagnevorm. Maar om dit überhaupt realiseerbaar te krijgen is een financiële inzicht een cruciaal aspect bij de totstandkoming van een campagne. Verschillende campagnes lopen qua budget namelijk sterk uiteen. Het wordt daarom geadviseerd vooraf een budget vast te stellen en na te gaan wat realiseerbaar is met het vastgestelde budget.

3. Evalueer het effect

Een objectieve blik kan een vereiste zijn bij de ontwikkeling van een campagne. Aansluitend hierop is het belangrijk om SMART te denken en SMART te werken. Stel meetbare doelen op om meteen inzicht te krijgen in de stand van zaken. Middels tussentijdse evaluaties en nummering kan een campagne de gewenste richting bijgestuurd worden en eventuele problemen overzien worden. Uiteindelijk kan het effect achteraf beter worden ingezien.

Een succesvolle campagne nodig?

Een campagne kunt u uiteraard zelfstandig opzetten, maar hulp vanuit een specialistisch hoek is zeker mooi meegenomen. Wij adviseren, begeleiden en ontzorgen op het gebied van marketing en campagnes en kunnen zelfs al het werk uit handen nemen. Graag zitten wij met u om de tafel om een kop koffie te nuttigen en de mogelijkheden te bespreken.

Submit to FacebookSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn
  • SEO
  • Google
  • Concept
  • Vindbaar
  • Campagne