Google Grants voor belangenorganisaties

Cadeautje van Google. Google biedt non-profit organisaties een gratis advertentiebudget aan ter waarde van 10.000 dollar per maand. Te mooi om waar te zijn? Op deze pagina vertellen we je er alles over.

Google Grants, hoe werkt dat? Als je je als non-profit organisatie aan bepaalde richtlijnen en regels voldoet, kom je in aanmerking voor een maandelijks advertentiebudget van 10.000 dollar, omgerekend ca. 9.000 euro. Je krijgt de mogelijkheid om dit budget in te zetten bij het adverteren via Google. Daarbij kun je deze advertenties zo inrichten dat het jouw organisatie meer bereik, impact, donaties en aanmeldingen oplevert. We begrijpen dat je vragen hebt, we proberen ze hieronder te beantwoorden.


Wat zijn de richtlijnen en regels?

  • Je bent een non-profit organisatie met een ANBI- of SBBI-status.
  • Je bent geen overheidsinstelling, ziekenhuis, gezondheidsinstelling of onderwijsinstelling. 
  • Je bent aangesloten bij Google voor non-profits en TechSoup Nederland. Niet aangesloten? Wij kunnen ondersteunen bij de aanvraag.   
  • Je hebt een website van goede kwaliteit die aan de eisen voldoet en door Google is goedgekeurd. De meeste websites voldoen aan de vereisten. Wij kunnen de website hierop controleren en waar nodig aanpassen.  
  • Je gaat akkoord met de Google Ad Grants voorwaarden en het Google Ads beleid.

 

Wat levert het op?

  • Een betere vindbaarheid in de zoekresultaten. Met Google Ad Grants sta je op de juist gekozen zoektermen direct bovenaan! 
  • Meer websitebezoekers. Voor Stichting Olijf, een van onze opdrachtgevers, nam het aantal bezoekers met 400% toe ten opzichte van het niet gebruiken van Google Grants! 
  • Meer donaties, meer leden, nieuwe vrijwilligers én meer aanmeldingen op de nieuwsbrief. Bij Olijf nam de conversie toe met 35%! Lees hier de blog.  
  • Meer aandacht voor jouw doelen. Richt de Grants in zoals je zelf wilt. 

We hopen dat ons enthousiasme is overgeslagen en je graag meer informatie van ons ontvangt. Lees hieronder meer. 

 

Wat is er nodig om te starten?

  • Een uitgebreid zoektermenonderzoek waarin gezocht wordt naar kansen op zoektermen met veel zoekvolume en weinig concurrentie. Hiervoor gebruiken wij tools als de Google Zoekwoordplanner, Ubersuggest, Google Search Console en SE Ranking. 
  • Een juiste aanvraag en koppeling van Google Grants en Google Ads. Hierbij moet rekening gehouden worden met de vereisten van Grants. Als dit niet goed gaat, dienen de Grants opnieuw aangevraagd te worden. 
  • Het gebruik van de juiste zoektermen in de Google Ad Grants campagnes. Scoort een zoekterm niet goed genoeg? Dan schort Google het account op en dienen de Grants eveneens opnieuw aangevraagd te worden. De oplossing is intensief beheer en controle. Hiervoor is kennis van Google Adwords nodig. 
  • Content die bij de zoektermen past. Een van de vereisten van een goede kwaliteitsscore (score van zoektermen) is juiste achterliggende pagina’s en content. Sluit de content op de landingspagina’s niet goed aan? Dan daalt de score. De landingspagina’s dienen daarom nauwkeurig gecontroleerd te worden. 

 

Waar kan IDN mee helpen?

We beheren de Google Grants van meerdere non-profitorganisaties en behalen daarmee mooie resultaten. 
IDN kan in de praktijk met het volgende helpen:

  • Een uitgebreid zoektermenonderzoek waarin gezocht wordt naar kansen op zoektermen met veel zoekvolume en weinig concurrentie.
    Hiervoor gebruiken wij tools als de Google Zoekwoordplanner, ubersuggest, Google Search Console en SE Ranking.
  • Een juist aanvraag en koppeling van Google Grants en Google Ads.
    Hierbij moet rekening gehouden worden met de vereisten van Grants. Als dit niet goed gaat, dienen de Grants opnieuw aangevraagd te worden.
  • Het gebruik van de juiste zoektermen in de Google Ad Grants campagnes.
    Scoort een zoekterm niet goed genoeg? Dan schort Google het account op en dienen de Grants eveneens opnieuw aangevraagd te worden. De oplossing is intensief beheer en controle, hier kunnen wij bij helpen.
  • Content die bij de zoektermen past.
    Een van de vereisten van een goede kwaliteitsscore (score van zoektermen) is het hebben van de juiste achterliggende pagina’s en content. Sluit de content op de landingspagina’s niet goed aan? Dan daalt de score. De landingspagina’s dienen daarom nauwkeurig gecontroleerd en geoptimaliseerd te worden.
  • Periodieke rapportages
    Ben je na het opstarten van de campagnes benieuwd naar de statistieken, maar vind je het moeilijk werken met Google Ads? Dan maken wij een periodieke rapportage om de cijfers te vergelijken en te vertalen zodat duidelijk is wat de ontwikkelingen betekenen voor jouw organisatie.

 

Service

Werken wij al samen? Heb je een vraag of verzoek? Stuur een ticket in!

Nieuwsbrief

WordPress partner van InternetDiensten Nederland
SE Ranking partner van InternetDiensten Nederland
OBI4wan partner van InternetDiensten Nederland
VTiger partner van InternetDiensten Nederland
Joomla partner van InternetDiensten Nederland
Flippingbook partner van InternetDiensten Nederland
Tilaa partner van InternetDiensten Nederland
StackPath partner van InternetDiensten Nederland
Akeeba partner van InternetDiensten Nederland