Diensten - DTP

Promotiematerialen

De grootste 9 voordelen met promotiemateriaal

Promotiematerialen vormen krachtige marketingtools om naamsbekendheid te garanderen. Zowel logo, huisstijl en ambities van het bedrijf worden doorvertaald naar een fysiek product dat vaak gratis wordt weggegeven aan klanten of ter promotie te aanschouwen is. Materiaal zoals bijvoorbeeld vlaggen, pennen, banners, folders, usb's, stickers en zuilen kunnen allemaal bestempeld worden met een logo om naam en identiteit te verspreiden.

Omdat promotiematerialen de aandacht trekken en een belangrijk ingrediënt voor naamsbekendheid vormen, hebben wij de belangrijkste voordelen van deze marketingtechniek voor u op een rijtje gezet. 

1. Promotiemateriaal is hot

Promotiematerialen vormen een deur tot trendsettermogelijkheden, want ook de jeugd wil profiteren van het nieuwste “hebbedingetje”. Identiteit wordt mede gecreëerd door de juiste materialen te verzamelen ter promotie van uw bedrijf en kunnen, indien succesvol en gewaardeerd, de doelgroep naar u toetrekken. Hierdoor hoeft u zelf niet naar uw doelgroep toe, maar gebeurt de connectie vanzelf.

2. Groot effect voor weinig kosten

Mits goed gekozen kunnen promotiematerialen een goede, blijvende indruk achterlaten. Op de lange termijn zijn promotiematerialen kosteneffectiever dan een media- of advertentiecampagne, omdat ze langer meegaan als fysiek product en een langere indruk achterlaten bij de doelgroep.

3. Promotiemateriaal en affectie zijn onafscheidelijk

Promotiematerialen hebben meer karakter en zijn persoonlijker dan een advertentie, waardoor ze een stuk emotionelere indruk kunnen achterlaten. Productiemateriaal heeft meer emotionele mogelijkheden dan andere communicatie- en marketingmiddelen, omdat ze bedoeld zijn voor stimulerende en motiverende acties. Houdt het dus persoonlijk en kies het juiste product voor al uw promotiedoeleinden.

4. Positief voor (bestaande) relaties

Het behouden van relaties is essentieel om uw klantenbestand op peil te houden en zelfs uit te breiden. Echter is gebleken dat het onderhouden van bestaande relaties goedkoper is dan het binnenhalen van nieuwe. Het onderhouden gebeurt vaak middels nieuwsbrieven en acties, maar door het gebruik van promotiemateriaal wordt de hele situatie een stuk persoonlijker met de klant. Een diepe indruk versterkt de band met uw klanten en op lange termijn uw identiteit als bedrijf.

5. Doelgroep is goed te bereiken

Door het gebruik van diverse promotiematerialen zoals email, nieuwsbrieven, folders etc. heeft u de mogelijkheid om een netwerk van klanten te creëren en beter bij te houden. Hierdoor bespaart u op uw budget omdat u uw doelgroep meteen kunt benaderen.

6. De mogelijkheden voor promotiemateriaal zijn ontzettend toegenomen

Bedrukking voor promotiemateriaal heeft oneindig veel mogelijkheden, van simpele pennen tot aan telefoonhoezen en sleutelhangers. De druktechniek heeft enorme stappen gemaakt waardoor we de mogelijkheid tot onze beschikking hebben om op de meest ondenkbare voorwerpen uw logo te kunnen drukken. Bovendien zijn er geen wachttijden meer van weken of maanden, omdat de technologie ons toelaat dit in een veel kortere tijdspan te voltooien.

7. Nieuwe uitbreiding: digitale promotiematerialen

Niet alleen laten fysieke promotiematerialen maar ook digitale promotiematerialen laten een blijvende indruk achter. Denk hierbij aan een foto met de naam van uw website, of een game zoals Kamergotchi die razend populair is geworden en heeft bijgedragen aan de naamsbekendheid van Arjen Lubach. De digitale wereld ontvangt ons met oneindig veel opties voor digitale marketingopties.

8. Waardering is een feit

Gratis producten wordt altijd gewaardeerd in tegenstelling tot advertenties, pop-ups, commercials en andere storende marketinguitingen. Een gratis product die toevallig bedrukt is met uw website of logo wordt in de meeste gevallen gretig in ontvangst genomen, dit gaat gepaard met veel dankbaarheid.

9. De concurrentie maakt er volop gebruik van

Met de komst van meer en goedkopere drukmogelijkheden is het aanbod in pennen, sleutelhangers, mint snoepjes niet weg te denken. Iedereen kan tegenwoordig voor een betaalbare prijs zijn logo bedrukken, waardoor dit een grotere druk op uw creativiteit legt. Desondanks geeft dit ook de mogelijkheid om te achterhalen welke promotiematerialen uw concurrent gebruikt. Gebruik deze kennis in uw voordeel om er zelf uit te springen met eigen promotiematerialen.

Zoals eerder aangegeven vormen promotiematerialen een krachtige tool om een blijvende indruk achter te laten en naamsbekendheid te garanderen. Wilt u ook uw bedrijf op de kaart zetten en een persoonlijke(re) relatie met uw klanten aangaan? Bij ons kunt u niet alleen terecht voor vrijblijvend advies, maar kunnen wij ook uw promotiezorgen volledig uit handen nemen. Kom gezellig langs voor een kopje koffie om de mogelijkheden te bespreken!

Submit to FacebookSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn
  • Promotieproducten
  • Evenement
  • Beurs
  • Open Dag
  • Stickers
  • Vlaggen
  • Zuilen
  • USB Sticks
  • Communicatie