Succes bereik je met een duidelijke strategie
De weg naar succes start met een solide strategie. In feite is dit het proces waarin keuzes worden gemaakt en prioriteiten worden gesteld op het gebied van marketing, zowel online als offline. Wie behoren tot jouw doelgroepen? Welke doelen wil je bereiken? Welke activiteiten zijn daarvoor nodig? Welke gevolgen heeft dit op functioneel, financieel en organisatorisch gebied en belangrijk: wat levert het je op? Uitvoerend is het ook van belang om te kijken hoe je dit wegzet in de beschikbare tijd?
IDN helpt je de juiste strategie te bepalen en in te zetten om jouw doelgroepen te bereiken. We zorgen er samen voor dat de juiste boodschap overkomt via het juiste kanaal. De resultaten hiervan maken we meetbaar en inzichtelijk via onze handige rapportagetools.
De voordelen
- Duidelijkheid en structuur
- Overzicht in doelgroepen
- Slimme doelstellingen
- Planmatige aanpak
- Gestructureerde uitvoer
- Meetbare resultaten
Communicatieplan
Een communicatieplan is je backbone voor communicatie en marketing. Dit document staat centraal en definieert o.a. doelen, doelgroepen, inzet van kanalen, synergie en rolverdeling binnen beschikbare tijds- en budgetkaders. In het schrijven ontdek en omschrijf je wie wat hoe laat ontvangt via welk communicatiekanaal. Het maken van een gedegen communicatieplan kost initieel een inspanning, maar levert dit dubbel terug in tijdswinst en effectiviteit gedurende een campagne of pilot.
Interne audit
Elk bedrijf, merk, stichting of fonds heeft eigen kernwaardes. Je kernwaardes beschrijven in het kort waar de bedrijfsvoering of missie om draait. Denk hierbij aan de geboden diensten, waar je als bedrijf of merk voor staat en de daarbij behorende bedrijfsdoelstellingen. Dit zijn de bouwstenen van een communicatieplan. IDN gaat hierover graag met je in gesprek om de doelstellingen 1) meetbaar en 2) haalbaar in kaart te brengen of waar mogelijk aan te scherpen. Benut onze ervaring en we vertalen jouw wensen naar praktische oplossingen.
Nulmeting
Het is essentieel om te bepalen waar je op dit moment staat als bedrijf, initiatief of merk. Effectmetingen van projecten en campagnes kunnen waardevolle inzichten opleveren voor de toekomst. Kennis is macht en een nulmeting is een basistool om kennis te vergaren bij opstart van een nieuwe campagne. In een nulmeting worden bij ons alle facetten van online marketing meegenomen: je website, nieuwsbrieven, de vindbaarheid, het bereik op social media en de synergie tussen je kanalen. IDN kan op basis van de nulmeting vervolgens advies uitbrengen over de strategische mogelijkheden, optimalisatie en contentcreatie.
Vertaling naar de praktijk
Elke samenwerking is anders. Wij begrijpen dit. Elke opdrachtgever heeft eigen wensen en behoeftes rondom communicatie en marketing. IDN maakt maatwerk van jouw vraagstuk. We nemen de doelen en wensen met je op, brainstormen daarover en leveren je praktijkgerichte oplossingen terug die resultaat leveren. Dit kan op meerdere niveaus: conceptueel, ondersteunend of uitvoerend.
Synergie
Volgens Wikipedia 'het effect van een samenwerking die groter is dan elk van de onderdelen afzonderlijk zouden kunnen bereiken'. Vroeger was alleen een website genoeg om online genoeg zichtbaarheid te creëren. Nu allang niet meer! Het is essentieel dat je elk online communicatiemiddel hebt overwogen, strakke keuzes maakt en vervolgens deze naadloos in elkaar laat overlopen en versterken. Waar moet je dan aan denken? Denk aan simpele, effectieve zaken als een inschrijflink voor je nieuwsbrief in je mailfooter of social media knoppen op duidelijke plekken op je website. Onze koffers zitten vol met dit soort dingen!
Met de brede dienstverlening van IDN als full service internetbureau staat synergie voorop.