Resultaat online met een goede vindbaarheid
Een fors percentage van de bezoekers op je website vindt jou of jouw initiatief via Google. Daarom is het belangrijk om je website optimaal in te richten zodat zoekmachines deze goed kunnen indexeren voor jouw doelgroepen. Meer verkeer betekent meer conversie en dus meer omzet, aankopen, aanvragen, donaties etc. Zet je je op de juiste manier in voor zoekmachineoptimalisatie (SEO), dan is het resultaat een hogere vermelding in Google. Doe je dit structureel, dan wordt dit door Google gezien als betrouwbaar. Een goede SEO vereist continue aandacht, tijd en know-how. IDN kan je bijstaan met handvatten of concreet ondersteunen in de structurele uitvoer op professioneel niveau. SEO liever helemaal uitbesteden? Doe je bij ons!
De voordelen
- Meer bereik
- Meer bezoekers
- Meer conversie
- Doelgroepen targeten
- Meetbare resultaten
SEO-check
Benieuwd hoe vindbaar jouw organisatie, merk of initiatief is in de organische zoekresultaten van Google? En wil je weten of de juiste doelgroepen jou weten te bereiken? Wij toetsen je situatie en stellen met behulp van SE-ranking een adviesrapport op. Daarbij kijken we ook naar jouw concurrenten, jouw website, social media en de gebruikte technologie. Vind je het interessant om daar dieper op in te gaan? Dan zitten we graag met je om de tafel om te bespreken hoe we dat kunnen optimaliseren. Zoekmachineoptimalisatie (SEO) is in en goede online strategie onmisbaar.
Strategie
Het overbrengen van een boodschap, een merk of dienst in de spotlight zetten of het bereiken van een doelgroep kan alleen met de juiste campagnes en middelen. IDN doet graag een nulmeting en kijkt naar de aanwezige kansen op het gebied van SEO en SEA. Deze dragen we aan je over in één of meerdere interactieve sessies. Daarin geven we jouw organisatie advies, bieden we praktijkgerichte handvatten en helpen je parallel mee met het opzetten van de meest interessante campagnes.
SEA (AdWords)
Search Engine Advertising (SEA) is het inkopen van advertentieruimte boven en onder de natuurlijke zoekresultaten van Google. Dit gebeurt door in een veiling te bieden op zoektermen (keywords, zoekwoorden of trefwoorden), waarbij wordt afgerekend per klik (een afgeleverde bezoeker). Hierdoor kun je specifiek inzetten op een bepaalde term of doelgroep. Middels Google AdWords bepaal je zelf bij welke zoekwoorden welke advertentie getoond wordt. IDN adviseert je hoe je het beste een advertentie formuleert en waar het beste resultaat kan worden verwacht.
Workshops
Als ondernemer, maar ook als non-profit is het belangrijk je beschikbare budgetten zo effectief mogelijk in te zetten. Een goede organische vindbaarheid en succesvolle campagnes met advertenties vergen een blijvende inspanning. Je moet altijd op de bal zitten om bij te kunnen sturen voor blijvend effect. IDN geeft workshops over hoe je dit kunt runnen en welke tools je daarbij kunnen ondersteunen. Voor webredacteuren geven we periodiek workshops 'schrijven voor SEO'. Wij delen onze kennis zodat je met je organisatie optimaal aan de slag kunt zonder geld te verspillen!