3 veelvoorkomende fouten bij e-Commerce startups
Als e-Commerce ondernemer wil je graag dat je bedrijf op rolletjes loopt. Met verschillende platformen kun je jouw webshop zo groots en uitgebreid maken als je wil. Hierdoor ga je misschien wel wat basiszaken over het hoofd zien. We kijken daarom naar een aantal punten die ervoor kunnen zorgen dat jouw bedrijf minder effectief loopt.
- Aandacht voor inhoud
De meest voorkomende fout is dat bedrijven niet genoeg aandacht besteden aan de inhoud op hun website. Je bent in het begin voornamelijk bezig met het implementeren van je strategieën en het maken van bijvoorbeeld een markt- en concurrentieonderzoek. Daarnaast is het uitzoeken van de beste tools voor je website ook een enorme aandachtstrekker. Door al deze stappen ben je minder gefocust op de inhoud. Terwijl ook dit juist een goede verkoop motor is. Neem daarom voldoende tijd om de inhoud te verfijnen en kwaliteitsafbeeldingen te maken. Zo voorkom je dat jouw inhoud bij niemand te zien is op de Google-zoekpagina. Zonder verkeer daalt je conversieratio snel en zul je geen inkomsten hebben. Klinkt dit als iets wat buiten je expertise omgaat? We helpen je hier graag mee. Neem vooral hier een kijkje om te zien waar wij je nog meer in kunnen ondersteunen. - Kosten / baten
Het klinkt misschien voor de hand liggend, maar het is belangrijk om financieel voorbereid te zijn wanneer je een bedrijf start. Je kunt beter te weinig uitgeven dan te veel, zo kun je altijd nog bijspringen als dat moet. Bestel daarnaast ook met mate. Controleer eerst of je producten overeenkomen met de behoeftes van de klant voordat je te veel inkopen doet. Zo kom je niet met een te grote voorraad te zitten die je langzaam verkocht krijgt. - Vooruitdenken
Het hebben van een marketingstrategie is cruciaal om niet als een ongeleid projectiel doel te treffen. Door een duidelijke marketingstrategie te maken stel je voor jezelf concrete doelen, zet je vast hoe je jouw producten wil verkopen, hoe je meer klanten aan wil trekken en hoe je aan je merkimago gaat opbouwen. Weten wie je doelgroep is en wat hun wensen zijn en waar zij actief zijn staat hierbij centraal. Kun je hier wat hulp bij gebruiken? Wij kunnen dit ook samen met jou of voor jou doen.
Kortom, er komt behoorlijk wat bij kijken bij het oprichten van jouw webshop. Zorg dat je je naast je onderzoeken ook focust op de kwaliteit van je webshop. Nadat je klanten naar je website hebt gebracht, moeten zij natuurlijk ook blijven.
Wil je meer weten over e-commerce, online strategieën of webdesign? Neem dan vooral contact met ons op via 085 – 444134 of mail naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..