Mijn eerste weken bij IDN
Mijn eerste 100 dagen als content marketeer
100 dagen geleden begon ik aan mijn avontuur als content marketeer. Spannend, nieuw en vol kansen om mijn creativiteit los te laten. Vanaf dag één werd ik warm ontvangen, waardoor ik meteen het vertrouwen voelde om initiatief te nemen en nieuwe ideeën uit te proberen, zoals het filmen van behind the scenes tijdens draaidagen bij opdrachtgevers en het bedenken van nieuwe contentformats.
In deze eerste maanden heb ik aan uiteenlopende projecten gewerkt voor verschillende organisaties, van start-ups tot gevestigde organisaties. Zo schreef ik scripts voor video’s en hielp ik bij het opzetten van contentstrategieën met behulp van mindmaps, contentkalenders en nieuwsbrieven. Zo stelde ik bij Judo Bond Nederland (Bandit de Beer) een draaidagscript op, maakte ik een contentkalender en ontwikkelde ik visuele content voor social media. Voor Spotsbooking, een start-up in opbouw, creëerde ik niet alleen content maar ondersteunde ik ook bij salesactiviteiten.
Wat deze eerste maanden mij vooral hebben geleerd? Ik kan nu beter schakelen tussen strategie en uitvoering. Ik heb visueel leren denken, werk nu meer gestructureerd en voel me als een vis in het water in een afwisselende, creatieve rol.
De belangrijkste inzichten?
- Consistentie en ritme zijn onmisbaar om impact te maken.
- Duidelijke planning geeft ruimte voor creativiteit.
- Gerichte feedback is goud waard om te blijven groeien.
De eerste 100 dagen zijn voorbij gevlogen. Ik kijk er met een goed gevoel op terug en ik kijk er nog meer naar uit om te blijven leren, creëren en groeien in dit vak.
👉 Heb je vragen of wil je sparren over contentmarketing? Stuur me gerust een berichtje via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.